4 Kasım 2009 Çarşamba

Soğukalgınlığı - Nezle


Ceren 2 önce gece hiç uyuyamadı ,sabaha kadar yatağında dönerek ağladı ve bizde babasıyla uyuyamadık tabi......sorunumuz burun tıkanıklığı...nefes alamadığı için döndük durduk tüm gece..çok üzüldük çok :((
Sabaha kadar rahat uyuyamadı minnoşum...Tatlı Ceren mikrop kapmış ne yazık ki !! Nezle mikrobu :((
Sabah burnuna serum fizyolojik sıkıp çektik , biraz açılır gibi oldu ama sonra ateşi çıktı. Meleğim hasta oldu .
Bugün 3.günümüz , günde 4-5 defa burun akıntısı olduğu zaman çekiyoruz . Çok acım acıyor Ceren hasta olduğunda ....Yazık benim bebeğim hiç sesi çıkmıyor. Hiç sevmedi şeyleri yapıyoruz ama işte....yapmak zorundayız :(( burnuna deniz suyu sıkıp çekmek sonra ilaçta veriyoruz ( bebek A-ferim ) hiçbirini istemiyor ,kim ister ki kendisine böyle işkence yapılmasını :((

Hastalığının çabuk iyileşmesi için dualar ediyoruz..ALLAHın çabuk iyileşse minnoşum da kurtulsak şu mikroplardan biran önce ...

Cerenimin iyileşmesi için yaptıklarımız ;
*Öncelikle nezle ve gribin ilacı TAVUK ÇORBASI dır. Araştırmalar bu çorbanın içindeki enzimlerin faydası olduğunu kanıtlamış. Tabi içinde soğan , havuç gibi ek besinler olursa süper olur. Bu şekilde kaynatıp içine tel şehriye koyup ,biraz tavuk ekleyip blanderdan geçirip ekmeği papara yapıp içirmeye çalıştık .Ceren tarhanayı çok seviyor , ben içine tarhana da ekledim.

*Evi ,odaları bolca havalandırdım.

*Burun akıntısının genzine akmaması için ve nefes almasını kolaylaştırmak için yastığa yatırıp yastığı biraz yükselttim.

*C vitamini içeren besinlerden vermek gerekir ama Ceren daha yiyemediğinden sadece domatesin suyunu vermeye çalıştık. Havuç-elma suyu içirmeye çalıştık .

C VİTANİMİ içeren besinler : Taze sebze ve meyveler C vitamini içeren besinler olarak gerekli C vitamini ihtiyacımızı karşılarlar. Limon, greyfurt, portakal, çilek, kivi, frenk üzümü, en çok C vitamini içeren meyveler arasındadır. Lahana, domates, kuşburnu, karnabahar, ıspanak, maydanoz, turp, patates, yeşil biber gibi sebzeler en fazla C vitamini içeren sebzeler olarak C vitamini kaynakları arasında yer alırlar.

* Ihlamur kaynatıp içirmeye çalıştık. *Burun akıntısını devamlı temizledim , temizlerken hassas olan burun kenarlarını tahriş etmemeye çalıştım , krem sürdüm . * Odasına buğu yapıp koydum,mentol kokusu rahat nefes almasını sağlar.

*Kalorifer açık olduğu için burnu kuruyup ağzından nefes almasın diye odasında nemlendirici çalıştırdım . ( 3 er saat ara ile 20 dk. - devamlı değil . )Ağzından nefes aldığında hem boğazı kuruyup şişmesin hem de ağzında tat tabası oluşmasın .

*Ağzına aldığı herşeyi siteril etmek için kaynar su yapıp içine attım.Virüsleri tekrarlamayalım diye.

*Sık sık yatak çarşafı ve yastık kıfını değiştirdim.

*Doktor cold-mix diye bir damla verdi. Cerenin kıyafetine iki omuzuna da bu damladan birer adet damlatıyoruz .Mentol,reçine ve alkol içermiyor .Okaliptusve ladin yağları içeriyor.Burun tıkanıklığında wtkili oluyor ve rahat nefes almasını sağlıyor. İşe yaradı.

*Doktor bol bol ,sık sık emzirmemi istedi .Boğaz kuruluğunu alıyor ve beslenmesi,sıvı alması için...

İnşallah Cerenim yavrum en kısa zamanda iyileşir. Dua ediyoruz.






Hiç yorum yok: